17 Şubat 2011 Perşembe

Lahana Sarması


Blogcu arkadaşlar sağ olsun, muska şeklinde lahana sarmayı onlardan öğrendim. Bir çok blogda gördüm gördükçe de canım çekti. Bazıları Afyon yöresine ait demiş bazıları Kütahya, ben daha önce hiç görmemiştim ama iyi ki koymuşlar bloglarına, iyi ki vesile oldular öğrenmeme, çok beğendim. Hepsine teşekkürler.


Malzemeler:
* 1 tane sarmalık beyaz lahana
* 1 su bardağı dolmalık pirinç
* 1 büyük kuru soğan
* 3 yemek kaşığı zeytin yağ
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* Tuz, karabiber, kuru nane

Yapılışı: Öncelikle lahana kaynar suda haşlanır.  Diğer tarafta kuru soğan ince ince doğranıp zeytin yağda hafif kavrulur. Ardından salça ve pirinçte eklenip pirinç az suyla  pişirilir, sardıktan sonra pişeceği için az pişirilir. . Baharatlarımızı da ekledikten sonra demlenmeye bırakılır.
Haşlanan lahana yapraklarından şeritler hazırlanır. Hazırladığımız içten küçük bir parça alıp kenarına koyulur ve lahana yaprağı üçgen şeklinde katlanır. Sürekli köşelerini üçgen katlayarak muska böreği gibi sarılır. Tencereye dizip kısık ateşte pişirilir..

9 yorum:

  1. Bende böyle sararım lahanayı. görünce nasıl canım çekti ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ÇOK HOŞ SARILMIŞ BUNLAR ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK ŞIK OLMUŞ ÖPÜYORUM...

    YanıtlaSil
  3. çok muntazam sarmışsınız,görüntüde çok güzel.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım ne değişik bir sarış şekli.eline sağlık.ama bence başlığı üçgen yada muska lahana sarması diye değişmek lazım.bu leziz sarmaların ççoooook güzel bir özelliği var.SARILIŞ ŞEKLİ:)
    SEVGİLEİRMLE

    YanıtlaSil
  5. Bende bu sekil saris seklini blogda ögrendim ama daha denemedim..çok lezzetli gorunuyor ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  6. Son zamanlrda hep böyle görüyorum özeniyorum ama muska yufka saramayan ben lahanayı nasıl sararım acaba:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik. Mis kokusu buralara geldi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ELİNE SAĞLIK MUNTAZAM OLMUŞ BİZ LAHANAYI SADECE ÜÇGEN SARABİLİYORUZ,DİĞER ŞEKLİNİ BİLMEM:))
    SELAMLAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. evet kütahya'nın yöresel yemeklerindendir hatta kıymalısıda yapılır her ikiside çok lezzetli olur

    YanıtlaSil