18 Ocak 2011 Salı

Marmelatlı Kurabiye


malzemeler:
-250 gr oda sıcaklığında margarin (ben teremyağ  kullandım)
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 paket vanilya,
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 yumurta
-Alabildiğine un (yumuşak hamur olacak)
Yapılışı:
Bir kabın içerisine oda sıcaklığında yumuşamış margarini ve pudra şekerini koyup elimizle iyice birbirine yediriyoruz. Daha sonra bir yumurtayı ve vanilyayı da ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Unumuzu ve kabartma tozunu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığın da bir hamur elde ediyoruz.
Merdane yardımıyla kurabiye hamurunu açıp çay bardağı ile kesiyoruz . Her iki parçadan birinin içini tekrar  pet şişe kapağı kullanarak kesiyoruz. İçi kesilen ve kesilmeyen iki hamuru birleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış 175 derecede pişiriyoruz. Soğuduktan sonra önce pudra şekerine bulayıp ardından istediğimiz bir marmelat çeşidiyle içlerini dolduruyoruz.

4 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLARRRR ELLERİNE SAĞLIK VALLA ŞİMDİ ÇAYIN YANINDA NEFİS OLURDU NEYSE YEDİM SAYDIM ESENKAL....

    YanıtlaSil
  2. canım hoşgeldin bende yeni blog sahibi oldum seni takipte olacağım ...kurabiyelerde harika gözüküyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bu kurabiyeler çok cici görünüor :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Seldacım harika görünüyor ellerine sağlık.Düşünüyorumda yaptıklarından tatmaya gelsem mi acaba :) Sevgiler......

    YanıtlaSil