13 Haziran 2013 Perşembe

Tuzlu Kurabiye




Çok farklı değil ama belki bilmeyenler varsa onlarda benden öğrenir belki, tarif bende de bulunsun istedim 
  • 250 gr margarin
  • 1 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 kahve fincanı ayçiçek yağı
  • 1 kahve fincanı zeytinyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 4-4,5 su bardağı un
  • üzeri için isteğe bağlı ben haşhaş kullandım, çörek otu ya da susam da olabilir

Kabımıza margarini, pudra şekerini, tuzu, yoğurtu, ayçiçek ve zeytinyağı, salçayı 

koyup ve karıştıralım. Unu ve kabartma tozunu da ekleyerek kulak memesi 

yumuşaklığında bir hamur yoğuralım..Unlanmış tezgah üzerinde merdane yardımı ile 

0.5 cm kalınlığında açılarak kalıp yardımı ile keselim ben yine acele işim olduğundan 

hep aynı kalıpla kestim, farklı kalıplarla eminim daha şık olurdu  .Üzerine yumurta sarısı 

sürüp isteğe bağlı olarak ya benim gibi haşhaş ya da çörek otu, susam serpilir. 180 

derece önceden ısıtılmış fırında 20- 25 dakika üzeri kızarana kadar pişirilir.

2 yorum:

  1. tuzlu kurabiyeyi her zaman tatlıya tercih etmişimdir,çok severim eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerıne sağlık canım kurabiyeler nefis gorunuyor

    YanıtlaSil